بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۱۸۱۵
رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان گفت: یکی از تبعات دوری دانشگاه و صنایع کشور می‌تواند دانش‌آموختگان نا آشنا با بازارکار، محیط کسب و کار و همچنین نیاز‌های آنان باشد که علاوه بر آن نیز شاهد حضور دانش‌آموختگان بدون شغل در جامعه خواهیم بود.
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

شاهین فکور امروز در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاریردی استان کردستان در راستای مأموریت اساسی و اصلی خود که کمک به اشتغال جوانان کشور در مسیر آموزش مهارت، تربیت نیروی انسانی ماهر، کارآفرین و متخصص است، در یک سال اخیر ریل‌گذاری برنامه‌ها و استراتژی خود را در همان مسیر و وظیفه خطیر خود قرار داده است.

وی افزود: متأسفانه اینکه بیش از ۴۰ درصد از بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها به خود اختصاص دهد آمار مناسبی نبوده و بی‌تردید حکایت از ضرورت بازنگری برنامه‌ها و راهبرد دانشگاه‌های ما در سطح کشور متناسب با نیاز بازار کار، اطلس مشاغل، تنوع جمعیتی، مشاغل نوظهور، آینده‌نگری، نیازسنجی و حتی نیازآفرینی است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان، یکی از دلایل عدم موفقیت کامل دانشگاه‌ها در تحویل دانش‌آموختگان ماهر و کارآفرین به جامعه در محیط کسب و کار، را علاوه بر خلاء آموزش‌های مهارتی و آموزش در محیط واقعی کار، فاصله بین دانشگاه و صنعت عنوان کرد.

وی ادامه داد: بخش صنعت ما از آخرین دستاورد‌های علمی روز دنیا کم بهره است و دانشگاه نیز امکان به منصه ظهور قرار دادن توانمندی‌های علمی را در عرصه عمل و تأثیرگذارتر در جامعه، کمتر دارد.

به گفته فکور، یکی از تبعات دوری دانشگاه و صنایع کشور می‌تواند دانش‌آموختگان نا آشنا با بازارکار، محیط کسب و کار و همچنین نیاز‌های آنان باشد که علاوه بر آن نیز شاهد حضور دانش‌آموختگان بدون شغل در جامعه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: به همین منظور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی رویدادی را با هدف و محوریت ارتباط نزدیک و بلاواسطه دانش آموختگان جویای کار با کارفرمایان صنایع استان کردستان با عنوان «رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان» در تاریخ سه شنبه ۱۹ دی ماه برگزار می‌نماید.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان، خاطرنشان کرد که در این رویداد تلاش می‌شود، صنایع بزرگ استان به عنوان کارفرما در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان مستقر شده و با حضور دانش آموختگان دانشگاه‌های استان کردستان زمینه گفتگو، معارفه، تعامل و ابراز توانمندی‌ها و نیازمندی‌های طرفین صورت گیرد که بی‌شک حاصل این تعامل می‌تواند تأمین نیاز نیروی انسانی متخصص از سوی کارفرمایان و از سوی دیگر یافتن شغل و یا حداقل آشنایی با محیط کسب و کار استان و الزامات یافتن شغل متناسب توسط دانش آموختگان دانشگاه‌ها باشد.


فرانک کیانپور

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر