بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۶۹۴
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: با بهره برداری از شهرک گلخانه ای مغان و سامیان شاهد تولید ۲۷۰ هزار شاخه انواع گل زینتی در استان خواهیم بود.
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: طرح توسعه شهرک های گلخانه ای استان اردبیل به عنوان یک طرح جامع مورد توجه است تا محصولات تولید شده علاوه بر تأمین نیاز داخل، زمینه و فرصت صادرات را نیز برای فعالان این بخش فراهم کند.
وی با بیان اینکه در دهه فجر ۶۹ طرح در بخش کشاورزی در استان اردبیل به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: این طرح ها با سرمایه گذاری شش هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان افتتاح خواهد شد.
۷ هزار و ۴۶۵ خانوار از ثمرات اجرای طرح های گلخانه ای بهره مند می شوند
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اشتغال مستقیم این طرح ها را ۴۳۱ نفر و غیرمستقیم را ۷۲۱ نفر اعلام کرد و گفت: هفت هزار و ۴۶۵ خانوار از ثمرات اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.
اژدری از افتتاح ۱۱ طرح گلخانه ای در استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و افزود: در داخل شهرک ها طرح های گلخانه ای افتتاحی ۹ طرح به مساحت ۶.۱۰ هکتار است که در کنار تولید ۲۷۰ هزار شاخه گل های زینتی، دو هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات گلخانه ای نیز تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی اشتغال مستقیم این طرح را ۹ نفر با سرمایه گذاری یک هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طرح گلخانه ای خارج از شهرک ها با اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲۴ نفر و سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی افتتاح خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از افتتاح طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل صنایع بسته بندی، سردخانه، خوراک دام و طیور، پنبه پاک کنی و برنج کوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: هفت طرح در این حوزه با ظرفیت ۳۴ هزار و ۲۵۰ تن و اشتغال ۸۱ نفر آماده بهره برداری شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در حوزه آب و خاک طرح های متعدد به ویژه سامانه های نوین آبیاری، استخر ذخیره آب و کانال انتقال آب به بهره برداری می رسد تا شاهد افزایش راندمان آبیاری و تولید محصولات باشیم.
اژدری بیان کرد: ۱۸ طرح با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم از محل اجرای این طرح بهره مند شده و ۴۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری را در این حوزه شاهد هستیم.
سرمایه گذاری ۷۶ میلیارد ریالی در حوزه شیلات و آبزیان
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: در بخش دام و طیور ۱۲ طرح با ظرفیت تولید ۲ هزار تن انواع فرآورده های دام و طیور و اشتغال ۴۱ نفر افتتاح خواهد شد که یک هزار و ۴۲۳ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده است.
اژدری از بهره برداری سه طرح در حوزه شیلات و آبزیان شامل پرورش ماهیان سردابی، زالوی طبی و پرورش بچه ماهی قزل آلا خبر داد و تصریح کرد: در این حوزه ۷۶ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی از افتتاح پنج طرح منابع طبیعی و آبخیزداری شامل کنترل سیل و جلوگیری از فرسایش خبر داد و گفت: برای این طرح ها ۶۶ میلیارد ریال هزینه شده است.
اژدری به طرح های افتتاحی حوزه امور عشایری نیز اشاره کرد و افزود: ۱۱ طرح در این حوزه با هدف بهره مندی سه هزار و ۱۳۶ خانوار افتتاح خواهد شد که هزینه صرف شده برای این طرح ها ۷۲۹ میلیارد ریال است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خاطرنشان کرد: همزمان با ایام دهه فجر مرکز تحقیقات کشاورزی شامل تکثیر و ازدیاد بذر سیب زمینی و استخر ذخیره آب به بهره برداری می رسد که فرصت اشتغال برای ۱۸ نفر در قالب این طرح ها فراهم شده است.

برچسب ها:

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر