بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۷۴۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: میزان بیکاری در این استان امسال از ۱۵ درصد سال گذشته به ۱۰ درصد رسیده است.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: میزان بیکاری در این استان امسال از ۱۵ درصد سال گذشته به ۱۰ درصد رسیده است.
داود شایقی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آمار دقیق اشتغال و بیکاری در سرشماری هر ۱۰ سال یکبار دقیق و مستند محاسبه می‌شود، افزود: بر اساس آخرین سرشماری (۱۳۹۵)، میزان بیکاری استان اردبیل ۱۵.۹ درصد بوده و به صورت مشخص ۶۵ هزار بیکار در استان اردبیل به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: میزان بیکاری در فصول مختلف متفاوت است، در فصل زمستان استان اردبیل بیکاری به ۱۰.۴ درصد و در فصول بهار و تابستان این میزان به کمتر از هفت درصد می‌رسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: به عنوان کارشناس حوزه برنامه و بودجه اعتقادی به اعلام میزان بیکاری فصلی ندارم چرا که این موضوع متقن و مستند نیست و در سرشماری‌های رسمی می‌توان در این حوزه به آمار‌ها اعتماد و اطمینان کرد.

شایقی ادامه داد: آنچه که دغدغه جدی مسئولان استان است بیکاری بالای تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی است که ضرورت دارد در نظام آموزش مدارس و دانشگاه‌ها به نحوی عمل کنیم تا رغبت به رشته‌های فنی و مهارتی بیشتر از گذشته باشد.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان با داشتن مهارت و آشنایی با بازار کار به راحتی می‌توانند جذب بازار شده و برای خود فرصت اشتغالی را فراهم کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تصریح کرد: در سرشماری سال ۱۴۰۵ آخرین آمار دقیق و مستند از تعداد بیکاران و همچنین میزان کاهش و یا افزایش اشتغال در استان اعلام خواهد شد.
بحران آب و محیط زیست مشکل فرا استانی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با بیان اینکه بحران آب و محیط زیست مشکل فرا استانی است، افزود: باید تدبیری درست برای رفع مشکل آب و محیط زیست استان که دغدغه مردم است اندیشیده شود.

وی تنش آبی و معضلات زیست محیطی را موضوع ملی و فراگیر توصیف کرد و گفت: به دلیل خشکسالی و بی‌توجهی در برنامه‌ریزی‌ها با آسیب‌های جدی در هر ۲ حوزه روبرو هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: باید با نگاه علمی و کارشناسی تدبیری بیندیشیم تا این آسیب‌ها کمتر شود.

شایقی همچنین با اشاره به تدوین سند آمایش در استان اظهار کرد: با تدوین سند آمایش استان در افق ۲۵ ساله تلاش بر این است تا محور توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان اردبیل فراهم شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سند آمایش استان تمام چشم‌انداز‌های مثبت و روبه جلو پیش‌بینی شده و این سند می‌تواند برای دانشجویان مقاطع فوق لیسانس، دکترا، محققان و پژوهشگران محل رجوع و تحقیقات گسترده‌تر باشد.

وی بیان کرد: در برش پنج ساله و بر اساس برنامه هفتم توسعه قرار است افق رشد و بالندگی این استان در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت تبیین و تشریح شده تا به تناسب شهرستان‌های مختلف بتوانیم شرایط پایدار توسعه در استان محقق شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر