بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۲۷۶۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افتتاح پروژه‌های دهه فجر این سازمان خبر داد و گفت: افتتاح این پروژه ها 877 نفر مستقیم و 287 نفر اشتغال غیرمستقیم به دنبال خواهد داشت.
سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی صفری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی این سازمان در دهه فجر امسال از افتتاح 69 پروژه خبر داد و گفت: از مجموع این طرح‌ها 54 پروژه در حوزه آب و خاک، 10 پروژه صنایع تبدیلی، حوزه پروژه باغبانی و گلخانه، دامپروری و عشایر هر کدام دو پروژه و یک پروژه هم در حوزه شیلات افتتاح خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه افتتاح این پروژه ها 877 نفر مستقیم و 287 نفر اشتغال غیرمستقیم به دنبال خواهد داشت، افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 9589 خانوار از مزیت آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی به مقایسه دستاوردهای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: یکی از نهادهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت جهادسازندگی بود که خدماتی را در حوزه محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی انجام داد که تا به امروز در روستاها تکرارنشدنی است.

صفری تولید گندم در سال 57 را در سطح استان 87 هزار تُن اعلام کرد و گفت: علی‌رغم سه سال خشکسالی متوالی که گریبان‌گیر استان مرکزی بوده، میزان خرید گندم در سال گذشته 300 تن رسیده است به طوری که امروز بین 120 تا 150 هزار تن مازاد تولید داریم.

وی افزود: همچنین میزان تولید گوشت قرمز از 20 هزار تن در سال 57 به 54 هزار تن در سال جاری رسیده است؛ تولید شیرخام استان بیش از 400 هزارتن است که حدود 170 هزار تن مورد نیاز استان و در حدود 230 هزار تن مازاد تولید شیر در استان داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: تخم مرغ از 17 هزار تن به 48 هزار تن، مرغ از 19 هزار تن به 70 هزار تن، عسل از 70 تن به یک هزار و یک‌صد تن و آبزیان خوراکی از صفر به 6800 تن تولید رسیده است.

صفری ادامه داد: تولید محصولات زراعی در سال 57 بالغ بر 480 هزار تن بوده که هم اکنون به یک میلیون و 900 هزار تن رسیده است، میزان تولید محصولات باغی نیز از 45 هزار تن به 600 هزار تن رسیده است.

وی سیستم آبیاری نوین را از اقدامات انقلاب اسلامی دانست و گفت: حدود 76 هزار هکتار آبیاری نوین در سطح استان و با اهدای تسهیلات بلاعوض دولت به ویژه در دولت سیزدهم انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: احداث کانالهای آبیاری 20 کیلومتر الان 1285 کیلومتر رسیده است؛ همچنین صدور اسناد کشاورزی قبل انقلاب صفر بوده که بعد از پیروزی انقلاب به مرز 50 درصد رسیده‌ایم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر