بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۹۸۲
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: تعداد یک‌هزار و ۸۶۲ مورد تذکر و اخطار کتبی توسط بازرسان این اداره کل به واحدهای خرده فروش داده شده است.
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

سیاوش فولادی وندا روز یکشنبه در گفت‌وگو با بازار کار،‌ افزود: همچنین ۴۳۸ گشت مشترک نیز با سایر دستگا‎ه‌های نظارتی استان برگزار شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۱۰ هزار و ۸۱۰ مورد بازرسی برای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق داشته‌اند.

وی به تشکیل ۱۹۱ پرونده قاچاق به ارزش حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال در این استان اشاره کرد و گفت: پرونده‌های تخلف تشکیل شده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

به گفته وی؛ در این راستا کالاهایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و موتورسیکلت، نهاده دامی، کاغذ، کالای الکترونیکی، تعهدات ارزی ایفا نشده، تلفن همراه و تجهیزات پزشکی کشف و ضبط شده‌است.

وی با بیان افزایش تعداد بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۷ درصد، گفت: همچنین تعداد پرونده‌ها ۲۲۹ درصد و مقدار ارزش ریالی کشفیات ۲ هزار و ۱۷۱ درصد افزایش داشته‌است.

در مجموع ۴۳ هزار و ۷۴۴ فقره پروانه کسب در بخش اصناف استان موجود می‌باشد که شامل ۱۷ هزار و ۴۹۸ پروانه‌ تولیدی و خدمات فنی و ۲۶ هزار و ۲۴۶ پروانه‌ در حوزه فعالیت‌های توزیعی و خدماتی است.

گفتنی است نظارت بر عملکرد اصناف موضوع بسیار مهمی است که اداره کل صنعت، معدن و تجارت قم با همکاری اتاق اصناف استان با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

اقشار مختلف مردم نیز می‌توانند هرگونه تخلف در حوزه فعالیت اصناف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا موضوع مورد نظر توسط بازرسان بررسی شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر