بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۳۴۷
مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: در سال جاری یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش پرداخت شد.
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

جلال شیخ‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته نیکوکاری، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برگرفته از یک تفکر اسلامی بود و یکی از تاکیدات دین اسلام، رسیدگی به محرومان است که این کار از اجر و پاداش بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: کمیته امداد به عنوان یک نهاد توانگر تعریف شده و کمک نهایی کمیته امداد این است که بتواند خانوار‌های تحت پوشش را توانمند کند که در این راستا امسال ۱۱ هزار و ۱۴۳ مورد با اعتباری بالغ‌بر ۸۳۰ میلیارد تومان توانمند شدند و مشاغلی برای مددجویان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: یک زنجیره کاملی برای توانمندسازی اشتغال در امداد تعریف شده که ابتدا باید مددجویان مهارت لازم را در یک حرفه داشته باشند که هزینه مهارت آن‌ها توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود و در مرحله بعد کمیته امداد تسهیلاتی پرداخت می‌کند که بتوانند اشتغال خود را رونق ببخشند.

شیخ‌پور بیان کرد: در سال جاری یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در استان پرداخت کردیم و یکی از مزایای تسهیلات کمیته امداد این است که نظارت کامل بر روند پرداخت تسهیلات داریم و تلاش می‌شود تا این تسهیلات برای شغل هزینه شود و یکی از دلایلی که طرح‌های اشتغال خرد در کمیته امداد ثمردهی داشت، همین موضوع نظارت است.

وی با بیان اینکه اهدای جهیزیه به نوعروسان مددجو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، گفت: در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ جهیزیه در بین نوعرسان توزیع شده که ۹۰۰ نوعروس دیگر هم پشت نوبت بودند و با تلاش‌هایی که صورت گرفت، این تعداد جهیزیه هم تامین شده که طی مراسمی اهدا می‌شود و نوعروس پشت نوبت برای جهیزیه نداریم.

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: یکی از مشکلات امروز موضوع مسکن است و در این زمینه کمیته امداد در استان بالغ‌بر ۵ هزار و ۵۰۰ خانه برای مددجویان احداث نموده و ۳ هزار منزل به مددجویان تحویل داده شده است.

شیخ پور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات کمیته امداد در بخش اکرام ایتام است که با همکاری خیرین انجام می‌شود و میانگین درآمد ایتام ۲۷۰ هزار تومان بوده و امروز به یک میلیون تومان رسیده که خیرین زیادی در این راستا کمک می‌کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر