بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۱۴
راه اندازی کشتی سازی در گیلان ناوگان کشتی ها را جوان می کند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

 

به گزارش بازار کار، حسین یونسی اظهار کرد: قراردادهای سرمایه گذاری خوبی همچون سیلو غلات ۴۰ هزار تنی و ساخت مخازن روغن خوراکی ۴۰ هزار تنی به تفاهم و امضا رسید که به زودی تاثیرات مثبتی بر عملکرد بنادر گیلان و صنایع وابسته خواهد داشت.

وی با اشاره به تفاهمنامه احداث مجموعه تعمیرات و ساخت کشتی (کشتی سازی)، خاطرنشان کرد: بنادر شمال کشور نیازمند چنین مجموعه ای است تا ناوگان کشتی های خود را جوان سازی کند و بسیار خرسندیم که این مجموعه در استان گیلان راه اندازی خواهد شد.

یونسی در مورد سیاست های کلی توسعه دریا محور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: پیش از ابلاغ هیچ سند بالا دستی وجود نداشت و پس آن نقشه راه یکپارچه در بخش اقتصاد دریامحور برای کشور ترسیم شد.

وی سیاست های کلی توسعه دریا محور را موجب شکوفایی اقتصادی در کشور دانست و گفت: این سیاست ها تمامی بخش های مختلف همچون کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، شیلات و گردشگری دریایی را نیز در بر می گیرد اما توسعه حمل و نقل های دریایی و چند وجهی تاثیرات بزرگی در بخش توسعه دریا محور خواهد داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به معضل نبود حمل و نقل چند وجهی در بندرانزلی،تصریح کرد: مجتمع بندری انزلی دارای ۱۷ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا است و نیازمند ریل راه آهن سراسری است تا بتواند وظایف خود را به شایستگی  در توسعه دریا محور  ایفا کند..

 

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر