بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۷۵
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای آغاز کشت برنج ضروری است تا شالیکاران نسبت به لایروبی انهار ورودی به شالیزارها و حذف علف‌های هرز در مزارع، مرزها و مسیر کانال‌های آب اقدام کنند
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱

آمادگی کشاورزان برای آغاز کشت برنج در شالیزارهای گیلان

صالح محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایروبی انهار ورودی به شالیزارها و حذف علف‌های هرز در مزارع در زمان مشخص برای جلوگیری از هدررفت آب اهمیت بسزایی دارد که باید تا قبل از آبگذاری انجام شود.

وی با اشاره به شرایط سخت کم آبی طی ۲ سال گذشته و تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب کشاورزی و عبور از تنش آبی با همکاری شالیکاران و دستگاه های مربوطه افزود: کشاورزان در سال زراعی جدید نیز باید همکاری لازم را داشته باشند و اقداماتی از جمله شخم اولیه و لایروبی انهار ورودی به شالیزارها را در دستور کار قرار دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری شالیکاران از آب‌های محلی و نزولات جوی برای شخم اولیه زمین های کشاورزی اظهار کرد: شخم اولیه برای بهره وری بیشتر آب در شالیزارها هنگام کشت و کار کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به بارش‌های کم طی سال گذشته ضروریست تا شالیکاران با مدیریت، انجام به موقع کشت و کار، توجه به تقویم زراعی و بهره‌گیری از ذخائر آبی موجود همکاری لازم را داشته باشند تا سال زراعی خوبی پشت سر گذاشته شود.

محمدی از شالیکاران خواست تا برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه‌های فنی با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی، با دانش بیشتر فصل کشاورزی را آغاز کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر