بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۰۹۴
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خبر داد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سال گذشته در استان اصفهان حدود ۱۳۰ هزار خدمت با اشتغال‌زایی ۷۰ هزار نفر ارائه شده و نرخ بیکاری در استان اصفهان حدود ۳.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

میثم مداحی در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نائین در گفتگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: ما باید پیام دهه فجر را دریافت کنیم و پیام این است که در تاریکی محض، سپیده‌دمی به نام ولایت اتفاق افتاد و دهه فجر تبعیت از ولایت و، ولی فقیه است.

وی با بیان این‌که از ابتدای دولت سیزدهم به صورت تخصصی در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدامات خوبی آغاز شد، گفت: با توجه به اهمیت داده‌ها و آمار و تحلیل بازار کار، ایجاد زیرساخت برای تحلیل و آینده پژوهشی بازار کار در دستور کار قرار گرفت و سامانه ملی رصد اشتغال کشور ایجاد و توسعه داده و تکمیل شد.

ارائه ۱۳۰ هزار خدمت با اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: سامانه رصد اشتغال کشور و سامانه جستجوی شغل که به صورت برخط امکان استفاده از آن وجود دارد، داده‌های لازم در حوزه زیست‌بوم هر منطقه مانند شهرستان نائین را ارائه می‌کند.

مداحی با اشاره به ۱۰ مؤلفه موجود در این سامانه و داده‌هایی که با توجه به شرایط خاص هر منطقه در آن وجود دارد، گفت: تأمین مالی، مجوز فعالیت کسب و کار، شناسایی، مشاوره شغلی، آموزش مهارتی، ترویج و فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، بازاریابی، تأمین فناوری و تأمین زیرساخت از جمله داده‌هایی است که در بخش گزارش زیست‌بوم استان اصفهان در این سامانه موجود است و امکان گزارش‌گیری به اشکال مختلف از آن وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه این سامانه، ۱۳۰ هزار خدمت در استان اصفهان ارائه شده که اشتغال‌زایی حدود ۷۰ هزار نفر در استان را فراهم کرده است.

ارائه ۱۳۰ هزار خدمت با اشتغالزایی ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها باید به صورت مستمر برگزار شود، تاکید کرد: این کارگروه محل مناسبی برای برنامه‌ریزی، تحلیل و آینده‌نگری است، اما در صورتی که با آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی مناسب در سال آینده شاهد تحول اساسی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در شهرستان نائین باشیم.

مداحی با اشاره به تابلوی نصب شده در محل فرمانداری شهرستان نائین تحت عنوان «نائین صنعت گمشده» گفت: ما می‌دانیم که نائین، شهرستانی با مردمانی پرتلاش، قانع و باهوش است که برای مثال در حوزه گردشگری و صنایع دستی حرف بسیار برای گفتن دارند، اما آن‌طور که باید به این مهم پرداخته نشده است.

وی تصریح کرد: با زیرساخت‌های ایجاد شده در دولت سیزدهم، هدف‌گذاری لازم برای سامانه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت انجام شد و امروز در کشور به صورت محسوس کاهش نرخ بیکاری دیده می‌شود و به عنوان نمونه در استان اصفهان شاهد کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری از ۱۱.۶ به ۸.۴ هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی مردم کاهش نرخ بیکاری را احساس می‌کنند که که نتایج آن را به صورت مشهود شاهد باشند و امروز در بسیاری از مجموعه‌های تولیدی و اقتصادی و شهرک‌های صنعتی دنبال نیروی کار هستند که همین موضوع یکی از نشانه‌های کاهش واقعی نرخ بیکاری است.

مداحی تاکید کرد: نرخ مشارکت ما در کشور حدود ۴۰ درصد است، در صورتی که متوسط نرخ مشارکت اقتصادی در دنیا ۶۵ درصد است؛ بنابراین باید در حوزه مشاغل به‌خصوص مشاغل خانگی که بانوان را در تولید ناخالص ملی فعال می‌کند و موجب افزایش نرخ مشارکت می‌شود، برنامه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: صنایع گمشده را باید در شهرستان‌های غنی و پرظرفیت معرفی کنیم و برای این مهم باید تمام ظرفیت دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر