بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۳۷۱۸
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: سهمیه این استان در نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان کشور، ۳۱۳ نفر تعیین شده است.
شنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

مسعود فیروزی روز شنبه مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در کشور برنامه ریزی شده که فرصتی ارزشمند برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستگاه‌های اجرایی است.

او افزود: برگزاری این آزمون به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور در ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده و مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون تا نهم اسفندماه جاری است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: ثبت‌نام در سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir امکان پذیر است، ضمن اینکه معلولیت افراد بر اساس نظر کمیسیون پزشکی باید نوع و تعیین شدت آن مورد تأیید قرار گرفته باشد.

فیروزی بیان کرد: طبق قانون، دولت موظف به اختصاص سهمیه سه درصدی به افراد دارای معلولیت برای استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است، اما این قانون در مواردی به‌درستی اجرایی نشده است و برخی از دستگاه‌های دولتی به این بند از قانون توجهی نداشته و به آن عمل نکردند.

او تصریح کرد: همچنین در برخی موارد افراد دارای معلولیت بعد از قبولی در آزمون کتبی در زمان مصاحبه به دلیل برخورداری از معلولیت استخدام نمی‌شدند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: بنابراین نخستین آزمون اختصاصی ویژه افراد دارای معلولیت به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در ۴۵ دستگاه اجرایی برگزار می‌شود تا از این طریق حقی از افراد دارای معلولیت در دولت سیزدهم پایمال نگردد.

فیروزی اظهار کرد: خوشبختانه امروزه جمعیت افراد دارای معلولیت که در مقاطع بالای علمی تحصیل می‌کنند، بسیار بیشتر از قبل شده است.

او افزود: هم اکنون ۶۵۱ دانشجوی دارای معلولیت در استان از حمایت‌های بهزیستی برخوردار هستند که ۲۱۳ نفر دارای معلولیت بینایی، ۱۱۱ نفر معلولیت شنوایی، ۵۵ نفر معلولیت صوت وگفتار و ۲۷۴ نفر نیز دارای معلولیت جسمی - حرکتی هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: درحال حاضر شهریه ترم مهرماه این افراد در حال پرداخت است که ۴۴ میلیارد ریال بدین منظور هزینه شده است.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
نظرتان درمورد تصمیم وزارت کار مبنی براختصاص 25 درصد ایجاد فرصت های شغلی برای دانش آموختگان دراستان های سراسر کشور چیست؟