بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۱۱۸
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی، تسهیلاتی در امر صادر و وارد کردن کالا به صنایع ارائه می‌شود.  
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳

زین العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با بازار کار، با بیان اینکه در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی ارائه شده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه بانکی جایگزین شده است، اظهار کرد: در بخش صادرات نیز تسهیلاتی مانند ارزیابی روی کامیون، ارزیابی در محل واحد تولیدی، بدون نیاز به ورود به داخل گمرک، ارائه می‌شود.

 

وی افزود: آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فعالان تجاری و صنعتی از طریق اتاق بازرگانی و سایر نهادهای مرتبط به ذینفعان اطلاع رسانی می‌شود.

 

 این مسئول با اشاره عملکرد تجارت خارجی از گمرک استان طی یازده ماه سال‌جاری، ادامه داد: واردات قطعی بیش از 496 میلیون دلار به وزن بیش از 211 هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش یک درصد افزایش و از نظر وزن 5 درصد کاهش دارد.

 

گنج‌خانلو تصریح کرد: واردات کل حدود 579 میلیون دلار به وزن حدود 502 هزار تن که 2 درصد از لحاظ ارزش و 7 درصد از لحاظ وزن افزایش داشته است همچنین صادرات حدود 213 هزار تن کالا به ارزش حدود 429 میلیون دلار که به لحاظ ارزش حدود 20 درصد و از نظر وزن 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

 

مدیرکل گمرک استان زنجان خاطرنشان کرد: سه کشور عمده مبدأ واردات به گمرک استان شامل ترکیه، امارات و سوئیس و سه کشور عمده مقصد صادرات از گمرک استان عبارتند از ترکیه، عراق و امارات همچنین مجموع تجارت خارجی از گمرک استان طی این مدت بیش از یک میلیارد دلار بوده است.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر