بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۵۹۸
ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد در زمینه هوشمندسازی در کل کشور رتبه اول و در خاورمیانه و غرب آسیا رتبه سوم را دارد.
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

محمدرضا قلندر شریف در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جایزه شهرداران برتر استان و برگزیده شدن شهرداری مشهد اظهارکرد: شهرداری مشهد در زمینه هوشمندسازی براساس ارزیابی که قبلا صورت گرفته، در کل کشور رتبه اول و در خاورمیانه و غرب آسیا رتبه سوم هوشمندسازی را دارد.

وی بیان کرد: ما در حوزه‌های مختلف به گونه‌ای اقدام کردیم که مردم با کمترین مراجعه به شهرداری بتوانند کارهای خود را انجام دهند؛ به طور مثال در حوزه بازیافت، اپلیکیشن‌های مختلف هفت‌گانه‌ای داریم که مردم بدون تماس یا داشتن مشکل ثبت نام کرده، آدرس می‌دهند، شماره کد دریافت می‌کنند و شرکت‌های مختلف زباله‌های خشک را جمع‌آوری می‌کنند.

قلندر شریف افزود: در حوزه حمل‌ونقل عمومی تمام اقدامات ما دیجیتال است؛ ما من‌کارت داریم. در اپلیکیشن شهر من نیز کل خدمات شهرداری ارائه می‌شود و مردم می‌توانند هم اطلاعات بگیرند و هم کارهای خود را انجام دهند.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی از اقدامات خوب دیگر شهرداری مشهد رصدخانه شهری مشهد است. اولین رصدخانه شهری در تهران قرار دارد اما رصدخانه مشهد مجهزتر، به‌روزتر و قوی‌تر از رصدخانه تهران و یکی از بی‌نظیرترین رصدخانه‌ها است که کل اطلاعات حوزه‌های مختلف شهر را در همه زمینه‌ها در آن بارگذاری کردیم.

وی اضافه کرد: در حال رسیدن به مرحله‌ای هستیم که مردم در حوزه شهرسازی تمام مراحل کاری اخذ پروانه خود را در نرم‌افزار انجام دهند و کمترین مراجعه را به شهرداری داشته باشند.

قلندر شریف عنوان کرد: یکی از راهکارهای اصلی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری که می‌تواند مراجعه ارباب رجوع را به شهرداری کم کند، تاثیر بسیار زیادی در حوزه حمل‌ونقل و کاهش ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد و موجب صرفه‌جویی در وقت مردم شود، حرکت به سمت هوشمندسازی بوده که شهرداری مشهد در این حوزه در کشور پیشرو است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه انگیزه دادن به شهرهای کوچک موجب تقویت عملکرد آن‌ها و حرکت به سمت پیشرفت می‌شود، تصریح کرد: یکی از موضوعات خوب در رویداد جایزه شهردار برتر بود که محقق شد. من موافق تداوم این رویداد هستم؛ زیرا برای شهرهای کوچک استان انگیزه‌ای برای عملکرد بهتر شهرداران شهرها ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما ۹۶ شهر در استان داریم که این رویداد موجب ایجاد انگیزه بین شهرداران شده، تحرک بیشتری ایجاد کرده و رقابت سالمی را بین شهرداران شهرهای استان ایجاد می‌کند که کارهای خود را بهتر و مناسب‌تر ارائه دهند و در جهت رفاه مردم گام‌های بهتری بردارند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر