بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۱۱
صولت مرتضوی گفت:  با تصویب شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال۱۴۰۲، به میزان ۳۵ و سه دهم درصد افزایش یافت.
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۲

افزایش ۳۵ و سه دهم درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد

به گزارش خبرنگار بازارکار،  سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار که از عصر دوشنبه آغاز شده بود در بامداد سه‌شنبه به پایان رسید و مزد کارگران برای سال آینده تعیین شد.
بر اساس این مصوبه، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به  میزان ۳۵ و سه دهم درصددرصد افزایش یافت

وی افزود: بدین ترتیب در ۳ سال دولت سیزدهم متوسط سالانه افزایش دستمزد کارگران به ۳۹ درصد رسید در حالی که در دولت گذشته فقط ۲۴ درصد بود.

سید صولت مرتضوی در پایان سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی کار که باحضور وزیران اقتصاد و صمت برگزار شد گفت: با توجه به افزایش بیش از 35 در صدی دستمزد به نظر می رسد که کارگران عزیز از این افزایش دستمزد رضایت دارند.

سیصد و بیست وو نهمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگری ۱۴۰۳ از ساعت ۱۵ در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و تا ساعت 2 بامداد سه شنبه ادامه یافت.

دکتر علی آبادی ویز صمت نیز در پایان این جلسه از نشست امشب شورای عالی کار ابراز رضایت کرد.

لایحه تعیین حداقل دستمزد و اصلاح قانون کار به مجلس ارائه می شود

وزیر کار باتصریح اینکه لایحه تعیین حداقل دستمزد و اصلاح قانون کار به مجلس ارائه می شود گفت: به این نتیجه رسیدیم که با ارسال لایحه‌ای به مجلس نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران را اصلاح کنیم، مجلس بهترین مرجع برای تصمیم‌گیری در این موضوع است و سال آینده دیگر این مباحث را نخواهیم داشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: پس از تعطیلات با قید فوریت لایحه‌ای تقدیم مجلس خواهیم کرد، به هر حال مجلس متشکل از نماینده آحاد مردم است.

وی در ادامه خطاب به حضار جلسه گفت: امسال در مورد حداقل مزد تفاهم کنیم سال آینده هم مجلس تصمیم می‌گیرد، ما با اخذ نظر نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و معاونت رفاه وزارت تعاون در لایحه می‌آوریم. طبق ماده ۴۱ قانون کار، حداقل مزد کارگران بر اساس دو معیار تناسب با تورم (۴۲.۵ درصد) و سبد معیشت خانوار کارگری در مذاکره سه جانبه کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شود.

حداقل حقوق کارگران در سال آینده  از زباان رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت کار
حداقل حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۳ در نشست ۳۲۹ شورای عالی کار با ۳۵ و سه دهم درصد افزایش نسبت به سال جاری تعیین شد.
 حداقل حقوق کارگران با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت در ۳۲۹ مین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. این خبری است که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از یک جلسه ۹ ساعته در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
معاون وزیر کار گفت: اولاد از 537 هزار تومان به 716600 تومان افزایش یافت.
 بن خوار و بار از 1.1 میلیون تومان به 1.4 میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر 900 هزار تومان حق تاهل 500 هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.
 حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از 8میلیون و 509 هزار تومان امسال به 11 میلیون 609 هزار تومان افزایش یافت.
 علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار تصریح کرد: دریافتی یک کارگر با خانوار 3.3 نفری از 8 میلیون و 208 هزار به 11 میلیون و 107 هزار تومان رسید.
 حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند 8 میلیون و 491 هزار تومان به 10 میلیون و 892 هزار تومان رسید.
 رعیتی فرد در مورد حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار بیان داشت: این شورا با دو سوم اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن رسمیت می‌یابد.
 به گفته وی،‌حداقل مزد کارگران سال آینده نسبت به رشد امسال با 8 واحد درصد افزایش همراه شده و به 35.3 درصد رسیده است. البته اقدامات دولت در سبد معیشت و کمکهای جانبی هم در کنار آن از کارگان حمایت می‌کند.

 

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر