بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۷۴۹
حقوق ناچیز و بیمه‌ی ناقص؛ سهم این معلمان از کار برای آموزش و پرورش بود، اما امید به جذب در آموزش و پرورش به عنوان نیروی رسمی، این معلمان را سال‌ها در کارِ بی‌مزد و مواجیبِ تدریس نگه داشت.
جمعه ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

نماینده جمعی از معلمان غیررسمی گفت: این معلمان بعد از این همه سختی و با وجودِ سابقه‌‎ی تدریس بسیار، بدون هیچ مزایا و حقوقی تدریس می‌کنند و امید دارند روزی جذبِ آموزش و پرورش بشوند. هر روز با خبرهای جدید به این نیروها استرس اضطراب وارد نکنید.
به گزارش ایلنا، سال‌ها پیش معلمانی تحت عناوینِ مختلفِ برون‌سپار، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی، سرباز معلم و… تدریس در مدارسِ دولتی را آغاز کردند. آموزش و پرورش در واقع برای جبرانِ کمبودِ نیروی خود با هزینه‌ی کم، این معلمان را به کار گرفت. حقوق ناچیز و بیمه‌ی ناقص؛ سهم این معلمان از کار برای آموزش و پرورش بود، اما امید به جذب در آموزش و پرورش به عنوان نیروی رسمی، این معلمان را سال‌ها در کارِ بی‌مزد و مواجیبِ تدریس نگه داشت. 
از سوی مجلس و دولت به آن‌ها وعده‌های بسیاری داده شد؛ گاهی گفتند طرحی در مجلس برای تبدیل وضعیتِ معلمان در دست بررسی است و گاهی نیز آن‌ها را به طرحِ ساماندهی ارجاع دادند. اما طرحِ تبدیلِ وضعیتِ معلمان به نتیجه نرسید و طرح ساماندهی نیز بعد از چند سال هنوز به تصویب نرسیده است و البته مشخص نیست بعد از تصویبِ آن، این معلمان را نیز در بر بگیرد. 
کوروش شریعتی، نماینده جمعی از معلمان غیررسمی، در خصوص وضعیتِ معلمان غیررسمی آموزش و پرورش به ایلنا گفت: قرار بود برای معلمانی که سال‌ها در قالبِ برون‌سپار، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی و… برای آموزش و پرورش با حقوق ناچیز کار کرده‌اند، تصمیمی گرفته شود اما سال به پایان رسید و هیچ اتفاقی برای این معلمان نیفتاد. 
وی ادامه داد: ۸ آبان ۹۹ به کمک آقای محمودزاده، یکی از نماینده‌های مجلس، طرحی برای تعیین تکلیفی این نیروها به مجلس ارائه دادیم و تمام جزئیات و ایرادات این طرح را مشخص کردیم. شهریور ۱۴۰۰ طرح در مجلس اعلام وصول شد و ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰ این طرح در کمیسیون آموزش رسیدگی شد. متأسفانه اعضای کمیسیون اعلام کردن چون ما یک کمیسیون تخصصی هستیم، خودمان برای این نیروها طرحی ارائه می‌دهیم و اعضای کمیسیون طرحی با عنوان طرح تعیین تکلیف این نیروها با شرکت در آزمون ماده ۲۸ ارائه دادند. 
شریعتی افزود: با جمع آوری امضا از نمایندگان، توانستیم دوباره این طرح را به جریان بندازیم، ولی متأسفانه کارشکنی نماینده‌ها و قول‌ها وعده‌های پوچ همچنان ادامه داشت. 
نماینده جمعی از این معلمان گفت: چهار سال تمام با همه مشکلات و سختی‌های که داشتیم این طرح را پیگیری کردیم که بالاخره اواخرِ عمر مجلس یازدهم، که مصادف بود با بررسی برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه کشور، کمیسیون راضی به برگزاریِ آزمون داخلی شد، در حالیکه دیگر وقتی برای اعلام وصول این طرح‌ها وجود نداشت. 
شریعتی تأکید کرد: چهار سال پیگیری‌های مدام بی‌نتیجه ماند و متأسفانه طرح تعیین تکلیف نیروهای آموزش پرورش در هیئت رئیسه مجلس مسکوت ماند. 
نماینده معلمان غیررسمی در ادامه به طرح ساماندهی کارکنان دولت اشاره کرد و گفت: بسیاری از نمایندگان مجلس، حتی آقای ویس کرمی که جزء کمیسیون آموزش بودند، در مورد طرح ساماندهی کارکنان دولت اذعان کردند که طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی هیچ نیرویی در طرح کارکنان به عنوان قراردادی نیست. آقای منادی، رئیس کمیسیون آموزش، نیز اعلام کردند نیروهای آموزش و پرورش نیز مشمول طرح ساماندهی شوند که البته مصوبه‌ای در این خصوص داده نشده و هنوز معلوم نیست طرح ساماندهی چه زمانی به تصویب برسد و آیا معلمان نیز مشمول آن خواهند شد یا نه؟ 
شریعتی بیان کرد: خواسته ما این است که بعد از این همه پیگیری فکری به حال معلمانِ برون‌سپار، خرید خدمات، نهضت سوادآموزی و… شود و با روح روان این نیروها بازی نشود. این معلمان بعد از این همه سختی و با وجودِ سابقه‌‎ی تدریس بسیار، بدون هیچ مزایا و حقوقی تدریس می‌کنند و امید دارند روزی جذبِ آموزش و پرورش بشوند. هر روز با خبرهای جدید به این نیروها استرس اضطراب وارد نکنید. 
وی گفت: مجلس یازدهم هیچ کار و تلاشی برای نیروهای آموزش پرورش غیررسمی انجام نداد، امیدواریم مجلس جدید به این نیروها توجه ویژه داشته باشد و نمایندگان به وعده‌های انتخاباتیِ خود عمل کنند.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر