بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۲۴
دانشگاه حضرت معصومه (س) و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با امضای تفاهم‌نامه، عملیات اجرایی احداث فاز اول مجتمع کارآفرینی بانوان در این دانشگاه را آغاز کردند.
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مریم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) گفت: تفاهم‌نامه اجرایی میان معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دانشگاه حضرت معصومه (س) به امضا رسیده است و عملیات اجرایی احداث فاز اول مجتمع کارآفرینی بانوان در این دانشگاه شده است، فعالیت‌های این مجتمع در راستای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال با آماده‌سازی بانوان برای مشارکت در جهش تولید برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) ضمن قدردانی از زحمات معاونت اداری و مالی دانشگاه در انعقاد این تفاهم‌نامه، با اشاره به لزوم سیاست‌گذاری متناسب با ارزش‌های اسلامی و الگوی یک زن مسلمان و با نگاه محوری به خانواده در تولید محتوا، عرضه تسهیلات، آموزش، توزیع امکانات در این حوزه اظهار داشت: تاکید بر مفاهیم دینی و ارزشی کار، هم‌چون برکت، تفاوت کار با شغل، تفاوت درآمدزایی با خلق ارزش، تفاوت فعالیت اقتصادی با کاسبی و نیز ترجیح تعادل بر رقابت از مسائلی است که در این مجتمع بر آن تمرکز شده است.

مجتمع کارآفرینی بانوان در دانشگاه حضرت معصومه (س) احداث می‌شود

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: حضور صاحب‌نظران عرصه کارآفرینی و بررسی‌های تخصصی در حوزه زن و خانواده در این مجتمع می‌تواند با ترکیب موفقیت خانوادگی و کاری و ارائه الگوی مطلوب در این زمینه به تعریف زیست بوم ملی اشتغال ویژه بانوان با تکیه بر ارزش‌های اسلامی و با محوریت خانواده بیانجامد.

بردبار، آشنایی و تسهیل دسترسی به منابع، ظرفیت‌ها و حمایت‌های مالی، آموزشی، بیمه‌ای و مشاوره‌ای کسب و کار بانوان و تسهیل ارتباطات و شبکه‌سازی بین بانوان کارآفرین را از خدمات قابل ارائه به فعالان این مجتمع عنوان کرد و بیان داشت: این مجتمع می‌تواند به مرجعی برای صدور مجوز‌های ویژه بانوان کارآفرین تبدیل شود. وی افزود: رویداد‌های کارآفرینی ویژه بانوان و تفریح و شادی هدفمند با استفاده از مفاهیم کارآفرینی برای آشنایی هر چه بیشتر بانوان از سنین کودکی تا بزرگسالی در این مجتمع برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه (س) ابراز امیدواری کرد در این مجتمع با مطالعه و توسعه مشاغل کم سرمایه بر مهارت محور و طراحی پلت فرم اشتغال ویژه بانوان، زیرساخت‌های لازم برای رشد اقتصادی و توسعه محلی از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و دانش‌بنیان و نیز برنامه‌ریزی مناسب برای تولید و خرید تضمینی محصولات تولیدی توسط بانوان ایجاد شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر