بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

آگهی استخدام

مطالب بیشتر
کد خبر : ۱۵۴۸۲۷
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۳ و در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه‌ای را برای گردشگری تعریف کرده و در آینده نزدیک گردشگری جایگاه نفت را در ایران خواهد گرفت.
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹

به گزارش بازارکار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، ۵ فروردین ۱۴۰۳ در بازدید از ستاد سفر استان همدان بیان کرد: در قرآن کریم بر نقش گردشگری تاکید شده و یکی از روش‌های تعلیم و تربیت در اسلام گردشگری است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در قرآن آمده است «قل سیروا فی الارض فانظروا کیف کان عقبة الذین من قبل... بگو: در روی زمین سیر کنید، پس بنگرید که سرانجام کسانی که پیش از شما بودند چگونه بود» و این نشان‌دهنده نقش ویژه گردشگری در دین اسلام است.

او با بیان اینکه گردشگری یکی از راه‌های تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، افزود: حضور مردم مناطق مختلف دنیا و کشور به تربیت صحیح کودکان کمک می‌کند.

حاجی‌بابایی گفت: مقاصد گردشگری همواره تحت تاثیر فعالیت توریسم بوده‌اند. گردشگری درآمد اقتصادی کشور‌های مقصد را افزایش می‌دهد، هزاران شغل ایجاد می‌کند، زیرساخت‌های یک کشور را توسعه می‌دهد و حس تبادل فرهنگی را بین خارجی‌ها و شهروندان ایجاد می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: این در هم آمیختگی گردشگری در جهان مدرن امروزی یکی از صنایع پرسود در میان صنایع بزرگ دنیا محسوب شده و رقابتی تنگاتنگ با صنایع مهم دارد و چه بسا به دلیل آلایندگی سایر صنایع پرسود صنعتی، صنعت توریسم به عنوان یک صنعت پاک دارای مزایای بیشتری نیز است و در هر کجا که صنعت گردشگری رونق گرفته منافع اقتصادی کلانی برای آن کشور یا آن منطقه به دنبال داشته است و به رشد سطح اجتماعی و فرهنگی جوامع نیز کمک کرده است

او گفت: تخصیص اعتبارات ملی و استانی لازم و رویکرد تمامی ارگان‌ها با نگاه گردشگری و حمایت به‌دور از شعارزدگی به صنعت و ظرفیت عظیم گردشگری، حمایت واقعی و موثر قوای سه‌گانه، تکمیل زیرساخت‌های اساسی گردشگری از جمله راه‌های ارتباطی و ارتقای ساختار اداری، تشکیلاتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان‌ها و شهرستان‌ها و باور عمیق عمومی بر گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه در روند تبدیل یک منطقه به منطقه گردشگری موثر خواهد بود.

حاجی‌بابایی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای توجه ویژه به گردشگری در بودجه ۱۴۰۳ و در برنامه هفتم، جایگاه ویژه‌ای را برای گردشگری تعریف کرده و در آینده نزدیک گردشگری جایگاه نفت را در ایران خواهد گرفت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گردشگری یکی از پرآوازه‌ترین و پرظرفیت‌ترین مولفه‌های توسعه کشور محسوب می‌شود، گفت: همدان نیز یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری کشور است و تاریخ غنی و جاذبه‌های منحصربفرد آن، گواه این ادعاست.

او گفت: امیدواریم هموطنان با سفر به همدان نقش تربیتی را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند و بازدید خوبی از این کهن‌شهر داشته باشند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: پایتخت تاریخ و تمدن ایران با دارا بودن حدود ۱۹۰۰ جاذبه گردشگری از جمله محوطه تاریخی هگمتانه، غار علیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر جاذبه کافی برای همه سلایق را در خود جای داده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هر چه در حوزه گردشگری بیشتر برنامه‌ریزی شود رونق گردشگری را در پی دارد و خوشبختانه مدیریت ارشد استان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و تمام دستگاه‌های استان با تمام توان در این حوزه فعالیت می‌کنند و خدمتگزار میهمانان هستند.

او با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی در همدان وجود دارد، افزود: مقام معظم رهبری درباره کهن‌شهر همدان فرمودند هر آنچه همه استان‌ها دارند همدان یک‌جا دارد و این نشان می‌دهد همدان یک تاریخ و تمدن است و همه جاذبه‌های ایران یکباره در آن خلاصه می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه گام‌های خوبی برای گردشگری همدان برداشته شده است، اظهار کرد: تقریبا تمام کار‌هایی که این روز‌ها در استان در حال انجام است با رنگ و بوی گردشگری همراه است و ابزاری برای رونق گردشگری محسوب می‌شود، اما این جزیره‌ها هنوز به هم نپیوسته تا یک شهر منسجم و محکم در حوزه‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی به منصه ظهور گذاشته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر انجام کار‌های زیر ساختی در حوزه گردشگری باید کار‌های روبنایی نیز انجام شود و در عرصه‌های تبلیغات، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری همدان در طول سال اقداماتی انجام شود.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر